Smarte folk til smarte tjenester for organisasjonslivet
SmartOrg har utviklet en veltrimmet digital plattform for oppstart og enklere drift av sameier, frivillighet, foreninger og lag. Selskapet er inne i en løfterik oppskalering, og leter etter nye medarbeidere.
I første omgang er det snakk om tre nye stillinger, opplyser daglig leder Geir Arntzen Andrew. – Vi trenger dyktige og motiverte folk til salg og til kundeøkonomi, pluss en erfaren .NET-utvikler til å styrke produktutviklingsteamet vårt. Alle stillingene får direkte innflytelse i det pågående strategi- og skaleringsarbeidet, og en fin sjanse til å påvirke sine egne arbeidsområder.
Geir beskriver SmartOrg som en typisk SaaS-aktør, altså software-basert leverandør av tjenester. – I et nøtteskall tilbyr vi verktøy som støtter alle nødvendige oppgaver og prosesser som er viktige for å starte og drive lag, foreninger, sameier og moderne delingstjenester. Alt skal skje så enkelt og digitalt som mulig, om det så dreier seg om stiftelse, regnskap, innkalling, referater, medlemslister, aktiviteter og rapportering.

Foto: SmartOrg Workshop i selskapets lokaler i Sørlandet Kunnskapshavn.
Arbeidsbesparende og brukervennlig
– SmartOrg-portalen skal bidra til mindre arbeid og har effektive verktøy for medlemshåndtering, betalingsinnkreving av kontingent og felleskostnader, automatisering av regnskap og organisering av møtevirksomhet og dokumenter, utdyper han. – I tillegg får kundene våre veiledning og tips, og god hjelp både i form av innebygd hjelp og god støtte på support og digitale videomøter og webinarer.
SmartOrg betjener kunder over hele landet, og står i løpende kontakt med dem, både for å bistå med råd, og for å hente tilbakemelding for videre utvikling. – Alle de tre stillingene innebærer kommunikasjon med et mangfold av store og små organisasjoner, foreninger og sameier, sier daglig leder. – Å være i kontakt med engasjerte kunder som er opptatt av alt fra lokale bomiljø til all mulig frivillig engasjement, gir ekstra energi, inspirasjon og mening.

Foto hentet fra artikkel om SmartOrg’s ekspansjon i Fædrelandsvennen. Les artikkelen her.
Tre stillinger til kompetansemiljø
– Vi trenger en salgssjef som er dyktig til å finne og fange kunder og behov i vårt marked, som er flink til å lytte, og som har et sterkt kommersielt instinkt, fortsetter han. – Vi er et selskap i fortløpende endring, og salgssjefen vil derfor være viktig for det strategiske arbeidet vårt. På sikt regner vi med at stillingen også innebærer å bygge og lede et utvidet salgskorps.
Stillingen som ansvarlig for kundeøkonomi beskriver Geir som en spennende og sammensatt jobb. – Den handler om brukerveiledning og oppfølging av kundene, samtidig som vi snakker om å bidra til innovasjon og videreføring av portalens økonomifunksjoner. Stillingen vil også omfatte samarbeid og systemintegrasjon med eksterne tjenester og partnere.
– Vi jakter også på en senior .NET-utvikler, som vil få en avgjørende rolle i utviklingsteamet vårt, sier Arntzen Andrew. – Her krever vi fullstack-kompetanse og forståelse for kundeorientert produktutvikling. Stikkord er bruker- og behovsdrevet smidig utvikling, design, brukeropplevelse, KI, sky-løsninger, sikkerhet og skalerbarhet.
De nyopprettede stillingene krever utstrakt evne til å jobbe i team, kunne dele kunnskap og ta initiativer, ifølge daglig leder. – Vi ser etter kreative personer, som ser sammenhenger og samtidig er nysgjerrige på teknologiske nyvinninger. Vi må være ærlige om at vi fortsatt har beholdt gründerkulturen i selskapet. Dermed er jobbing og engasjement utenom ordinær kontortid nødvendig i perioder.
På mange måter er vi «the new kid on the block», utfordrere som tilbyr noe enklere, billigere og bedre.
Geir Arntzen Andrew, Daglig leder
Spennende oppskalering
– På mange måter er vi «the new kid on the block», utfordrere som tilbyr noe enklere, billigere og bedre», sier Geir. – Det potensielle kundetilfanget er stort, og produktet vårt leverer på alle kjernebehov for vår kundegruppe. Nå skal vi ta av, først i Norge og så videre til Skandinavia og Europa. Det gjør vi med solid økonomi, engasjerte og seriøse investorer, et solid produkt og mye «in-house»-kompetanse, og verdifull erfaring og kunnskap om behov og marked.
Akkurat det med «in-house» sier daglig leder må forstås med en klype salt. – Vi er lokalisert i aksen Kristiansand-Grimstad-Arendal, men svært mye av arbeidet og de interne møtene våre skjer digitalt og uten behov for faste kontorer. Kall oss gjerne et Discord-selskap, spøker han, og viser til kommunikasjonsplattformen for gamere.

Foto av daglig leder Geir på kontoret deres i Sørlandet Kunnskapshavn i Arendal.
Digitalt, fleksibelt og grønt
– Nettopp digital kommunikasjon er en suksess-faktor i våre løsninger, legger Geir til. – Digital informasjonsflyt er innebygd i pakkene våre, og i kontakten vi har med kunden. Slik sparer både vi og klientene våre tid og utgifter på reising og fysiske møtearenaer. Kall det gjerne bidrag til grønn satsing!
Utstrakt bruk av digitale arbeidsrutiner gir selskapet gevinster i form av fleksibilitet og effektivitet, utdyper han. – Å hive seg rundt når noe oppstår og spørre hverandre om hjelp i stort og smått, er blitt en del av vårt DNA. Mantraet frihet under ansvar er virkelig satt i system hos oss, og er nok noe våre nyansatte vil verdsette.
Interessert i å vite mer om stillingene?