Norges største reise- og eventbyrå søker regnskapssjef til Agder

Berg-Hansen Agder har i en årrekke produsert fremragende reiselivstjenester på Sørlandet.
Nå skal ny økonomiansvarlig ansettes i et trivelig og kompetent fagmiljø.

Selskapet er en del av det landsomfattende Berg-Hansen-systemet, og en foretrukket leverandør til de største private og offentlige virksomhetene i regionen. Det har også en ledende posisjon i privatmarkedet. Ny regnskapssjef får en nøkkelrolle i selskapet, godt støttet av Berg-Hansens systemer, rutiner og ekspertise, ifølge daglig leder Edith K. Øslebø.

Foto fra venstre: Anne-Kristin Krzyzowski, Edith K. Øslebø og og Ragnhild Aasen.

Øslebø lover den rette kandidaten innpass i et oppegående, kunnskapsrikt og inkluderende arbeidsmiljø. – Medarbeiderne våre holder høyt faglig nivå, og det er ikke å ta for hardt i å beskrive dem som utadvendte og omgjengelige. Det ligger nødvendigvis i DNA-et til et velfungerende reisebyrå!

– Dagens regnskapssjef nærmer seg pensjonsalderen, og trapper ned i den siste perioden hun arbeider i selskapet, sier Øslebø. – Det skaper rom for en fin overlappingsfase, der vår nye medarbeider får rikelig anledning til å øse av forgjengerens lange fartstid og omfattende kunnskaper.

Høyt faglig nivå

Øslebø setter lista høyt for kandidater hun ønsker seg. – De må stille med relevant erfaring og være faglig sterke. Dessuten må evnen og lysten til å ta i bruk både etablert og ny digital teknologi være på plass, og vi trenger en person som kombinerer systematikk med kreativitet og nysgjerrighet.

– Kandidater må kunne trives i samspill med kolleger og andre deler av Berg Hansen-organisasjonen, sier Øslebø. – Tydelighet og vilje til å bistå med innspill er også noe vi forventer. Vi vil ha en person som tar lederansvar, og som er flink til å dele innsikter og ideer. Vi har stor takhøyde, og en godt etablert delingskultur.

«Det er kanskje en klisjé, men vi føler oss som medlemmer i en stor familie»

Edith K. Øslebø, Administrerende direktør

Del av større helhet

– Det er kanskje en klisjé, men vi føler oss som medlemmer i en stor familie, sier hun og sikter til samhørigheten med de øvrige Berg-Hansen-selskapene. – Vi har felles systemer innen økonomi, kommunikasjon, produksjon, HR, prosedyrer og kunde-policy, og vi har stor nytte av sentralt utviklede kurstilbud.

Foto: Her er en smilende gjeng fra avdeling for Meeting & Event i Kristiansand.

– Hvert år avholdes en stor nasjonal kickoff for alle ansatte, der både faglige og sosiale dimensjoner er ivaretatt, fortsetter Øslebø. – Regnskapssjefen deltar dessuten i minst to årlige kjedesamlinger for gjennomgang av strategi, mål og planer, samt erfaringsutveksling og innføring i nye konsepter. I tillegg har vi fortløpende møter på Teams.

Øslebø fremhever selskapets ivaretakelse av medarbeiderne, og viser til systematisk bruk av temperaturmålinger og sosiale tiltak som felles trimtilbud og sosiale sammenkomster, samt jevnlige medarbeidersamtaler. – Tilbakemeldinger bekrefter at vi har lykkes med å skape en arbeidsplass med stor grad av åpenhet, gjensidig tillit og stabilitet.

Muskler i markedet

– Den som får stillingen hos oss, kommer til et tradisjonsrikt og solid foretak, poengterer Øslebø. – Vi har kyndige og engasjerte norske eiere i ryggen, og er godt rustet til å møte både svingninger i markedet og ytterligere vekst. Det kan også være greit å vite at Berg Hansen har vært i markedet i hele 150 år!

– Jeg regner med at mange søkere vil være opptatt av fleksibilitet, sier Øslebø. – Riktignok er vi avhengig av korte avstander og raske avgjørelser, som jo primært betyr tilstedeværelse på kontoret i Kristiansand. Likevel er vi åpne for noe bruk av hjemmekontor, og det er fullt mulig med en viss regulering av egen arbeidstid.

Avslutningsvis trekker Øslebø fram spennende ting på gang i Meeting & Events, avdelingen for store konferanser og arrangementer. – Det er et godt eksempel på at vi er i stadig utvikling, og derfor vil vi gjerne ha kandidater som tar initiativ og ser muligheter. Hos oss er det ikke mangel på variasjon, egenutvikling og stimulerende utfordringer.

Interessert i å vite mer om stillingen?
Søknadsfrist 10.06.2025.

Lurer du på noe? Ta kontakt!

Bjørn Åstveit
Senior rådgiver / Partner
951 20 526 LinkedIn